Laddar annons
Paul Mabray digital expert - Must-Fermenting Ideas 2019
15 Mar, 2020
Uppdaterad: 
6 Sep, 2023

Paul Mabray digital expert - Must-Fermenting Ideas 2019

Paul Mabray är vinälskare, marknadsförare och digital expert med över 20 års yrkeserfarenhet. Mabray vill ta vinbranschen in i den digitala världen, som han menar hör till framtiden.

Paul Mabray, digital expert och visionär. Datadrivna kampanjer är bara en av Paul Mabrays specialistkunskaper och han menar att vinbranschen, möjligen, är en av få branscher som fortfarande ännu inte klivit fullt ut i den digitala världen.

Få har som Paul Mabray påverkar vinbranshen att via den digitala världen möta sina konsumenter. Och resultaten har inte låtit vänta på sig. Vinkonsumenter kan nu på ett lättillgängligt och informativt sett ta del av intressant vininformation. Som konsumentfakta och tester i kombination med försäljning. Vinföretagen flyttar därmed sin försäljning online, med lika lyckade resultat.

Paul Mabray digitial expert - föredrag på Must-Fermenting Ideas 2019

Paul Mabrays föredrag höll högt tempo med en stor mängd information som bollade vinbranschens förutsättningar mot andra branscher och varor. Vinbranschen har mycket att vinna med att bli digitala, menar Mabray.

Paul Mabray har tidigare varit delaktig i uppstarten av WineShopper.com och Wine.com samt de stora e-handelssidorna WineDirect.com och VinTank.com. I dag är Mabray vd på Emetry ett företag som specialiserat sig på datadriven trafik, som anlitas av vinbranschens största aktörer. Paul Mabrays vision är att få vinbranschen att anamma teknikens hjälp med alla nu tillgängliga digitiala möjligheter.

Mabray har blivit internationellt erkänd för sitt arbete. Ofta anlitad som föredragshållare och gästföreläsare, bland annat på UC Berkley's Haas School of Business och på olika branschevents som Must-Fermenting Ideas 2019.

En stor mängd samlade datauppgifter, "big data", ger kommersiella företag en ovärderlig bas uppgifter att utgå från. Kan man sedan även matcha grund-datat med mer specifik information är i princip vilken målgrupp som helst inringad. Få har till exempel missat Google Ads vilka fungerar på i stort sett samma sätt.

Exempel på hur datagenererad information skulle kunna se ut,

"Vinkonsument av fina, röda viner bor i Vännäs 4 månader per år. Men sedan 2 månader i Palma de Mallorca där personen å andra sidan väljer lokala vita, bättre viner. Resten av året tillbringar samma person i Örebro men då på sparlåga vad gäller vinköp, då gäller för nämnda person, rosévin i box".

Lyssna och se andra intressanta föredragshållare på Must - Fermenting Ideas 2019 på Vinbankens Youtube-kanal.